در قسمت اول مقاله با موضوع نوظهور دنیای بازاریابی به نام مصرف بدون جلب توجه آشنا شدیم در ادامه می خواهیم با دو نمونه از اقدامات عملی شرکت های بزرگ دنیا در این ارتباط آشنا شویم.
۱) طراحی ها را به گونه ای انجام دهید که نام برند و لوکس بودن آن را دست کم بگیرد.
برخی از شرکت ها از جمله لویی ویتون، مایکل کورس، تسلا و آئودی شروع به کوچک کردن لوگوهای خود و پنهان کردن آنها (برای مثال قرار دادن برند در داخل کیف به جای نقش برند روی کیف) کرده اند، خطوط هوایی امارات شکل ظاهری هواپیماها و سیستم های سوار شدن خود را به گونه ای طراحی کرده است تا مسافران کلاس های اقتصادی دیگر نتوانند امکاناتی که برای کلاس تجاری و فرست کلاس ارائه می شود را مشاهده کنند. پترون، تذهیب روی بطری های تکیلای خود را کم کرده است و تیفانی نوشته نام برند خود را از جواهرات مد خود حذف کرده است و به جای آن تنها یک T قرار داده است.
۲) برندسازی مجدد حول محور تجربه، هنر یا کاربرد
اکهارت به مقایسه بین دو برند لوکس پوشاک در چین می پردازد، شانگ های تنگ (زیرمجموعه ای از گروه ریچمونت) و شنگ زیا (در تملک هرمس). او می گوید که برند نخست «نشانه های جلب توجه کننده برند» را حذف می کند و دارد دست و پا می زند، در حالی که برند دوم حضور کم رنگ تری دارد (تاکید بر هنر نهفته در محصولات، فروشگاه های زیبا و خدمات مشتریان با کیفیت)، خصوصاً در چین به سرعت در حال رشد است.
همچنین اکهارت به هتل و مجموعه اقامتی جومریا اشاره می کند که به بازاریابی ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از املاک خود می پردازد. برای مثال، ارائه چای با عسل بدست آمده از کندوهای روی سقف هتل (در فرانکفورت) یا دسترسی به پروژه های بازیابی سلامت لاک پشت های دریایی (در دوبی).
نمونه های دیگر شامل فروشگاه های زنجیره ای سلفریجز می شود که به ایجاد فضاهای خصوصی خرید اقدام کرده است که تمرکز خود بر برند و قیمت را حذف کرده است. اپل که با ساعت سازان لوکس رقابت می کند بر مزایای کاربردی آی واچ خود تاکید می کند نه بر قدرت اجتماعی برند و رستوران های گران قیمت از مزرعه تا روی میز که بر شراب سیب محلی، مرغ های ارگانیک و سیب زمینی های قدیمی ارگانیک تاکید می کنند نه بر شامپاین دوم پریگنون، استیک کوب یا خاویار الماس.
تیم اکهارت متوجه شد که برخی از شرکت ها توانسته اند کاری کنند که هر دو جنبه را بدست بیاورند. برای مثال دایملر هنوز مانند گذشته به تولید مرسدس های پر زرق و برق خود در چین ادامه می دهد اما در آنجا برند دنزا که تمام الکترونیک است و بسیار ناشناخته تر است یا برند مد تام فورد که مشهور است، روی لباس ها و بسته بندی های مجموعه عطرهای ترکیب خصوصی خود لوگو نمی گذارد اما همین عطرها را در بطری های بزرگ در منطقه خلیج فارس می فروشند.
اکهارت می گوید: «تعادل بین یک مجموعه برند بستگی به بازار جغرافیایی و مصرف کنندگانی دارد که شرکت تلاش می کند به آنها دست پیدا کند؛ اما شاهد این هستیم که عدم جلب توجه یک تمایل جهانی در حال پیشرفت است. کالاهای تجملی بیش از آنکه اجتماعی شوند، در حال شخصی تر شدن هستند.»